פרשת צו בספר ויקרא עוסקת בהקרבת קורבנות. שהרה בלאו משוחחת עם הילדים ועם אורחים על המשמעות האקטואלית של הזבח לה', וקושרת את הנושא לחייהם האישיים.
ז'אנר: תוכנית אירוח | ישראל 2007 | 30 דקות | בימוי: איתן כהן | הפקה: איתן שלו, אולפני מימד
תקציר :
הסופרת והעיתונאית שׂהרה בלאו משוחחת עם שלושה ילדים (מתוך חמישה המתחלפים ביניהם) ועם אורחים נוספים על פרשת השבוע, ודנה עמם בנושאים הקשורים לעולמם. בתכנית כמה מדורים: פתיחה והיכרות עם הפרשה על ידי אורח מתחלף; שיחה ודיון של המנחה והילדים בנושאים העולים מהפרשה; משאל רחוב בנושא הקשור לפרשה; שאלות "נכון-לא נכון" המופנות לילדים; ולסיום, שיר לשבת.
הילדים הם לב התכנית. מדובר בילדים פיקחים, דעתנים ושנונים המתבטאים בבהירות ומעניקים מבט רענן על הפרשה הלקוח מעולמם האישי. התכנית פונה לילדים ולמבוגרים מהציבור החילוני והדתי כאחד, שכן הדיון נשען על פי רוב על פשט הכתוב, ואף האורחים הם אנשי רוח, דת ותרבות בעלי השקפות ואמונות שונות.
פרשת צו בספר ויקרא עוסקת בהקרבת קורבנות. שהרה בלאו משוחחת עם הילדים ועם אורחים על המשמעות האקטואלית של הזבח לה', וקושרת את הנושא לחייהם האישיים.
בפתח התכנית מתארח ליאור אלפרוביץ המסביר את הנושא בקצרה. בלאו שואלת את הילדים האם גם הם 'מקריבים' דברים בשביל משהו אחר, למשל בשביל לפייס חבר, ועוד. במשאל הרחוב נשאלים אנשים "איזו דמות מהתנ"ך היית רוצה לפגוש?", ומעניין לגלות שרבים היו רוצים לפגוש דווקא את משה רבנו.
בהמשך משוחחים הילדים על חלוקת התפקידים בין האחים משה ואהרן – משה מנהיג את העם, אהרן הכהן הגדול המשרת בקודש. בלאו שואלת אותם איזה תפקיד מכובד יותר – של משה או של אהרן. אגב כך מתפתח דיון על מקומו של הבכור מול שאר האחים במשפחה ועל הקנאה בין אחים. הילדים מספרים על מקומם במשפחתם ומסכימים שיש מצבי קנאה.
ליאור אלפרוביץ מבחין בין הנהגה רוחנית להנהגה מעשית, ובלאו מסכמת את הדיון ואומרת שנראה שמודל האחים של משה ואהרן הוא חיובי, בניגוד למודלים אחרים של אחים בתנ"ך, שמייצגים קנאה ומתח - קין והבל, יעקב ועשו, יוסף ואחיו, ועוד.
בפינת 'נכון-לא נכון' עולה השאלה האם גם בנות היו כוהנות, מה שמעורר דיון קצר ברוח פמיניסטית. הבנות מתרעמות על חוסר הצדק והמנחה מגבה אותן.